Hjärtattack å matproblem

Hej hopp, idag har ja nästan dött i wn liten hjärtattack å så har ja mockat boxar å halmat åt hönerna. Samt jagat shacken som snor fias mat hela tiden.

Känner mig hjälplös , vet inte hur ja ska bära mig åt för att banta shacken å samtidigt få fia att äta mera.????!!

Nån sa dubbla slowfeeding nät, javisst kan ju gå lite bättre men fia då da? Får hon i. Sig nåt då överhuvud taget? Hon har ju inte lärt dig äta så bra ur ett enkelt nät än?! Hon kanske hinner få i sig ett halvt kilo när shacken ätit upp ett helt nät. Hopplöst!! Ja vill ju helst att dom ska kunna gå på fri tillgång, men shacken äter å äter å äter.... What to do???

Hjärtattacken fick jag i köket när ja skulle slänga en sak i papperskorgen, för ur den hoppade rn välgödd mus upp på mig å sprang iväg över köket!! :O

Ja är absolut inte rädd för fom men trodde inte vi hade några inomhus så ja blev rätt överraskad så att säga. 

Jag gav den en ostmacka innan ja gick ut. Kanske fick den i sig den.

Men nu lär ju råttfällare placeras ut om stisse får som han vill, själv tycker ja inte om å döda söta små möss :P

Ute är det kallt nu, minus 7 grader.
Burrhane!!






Kommentarer
Postat av: Eva

Jag har ju föreslagit creepfeeding och gett dej en länk, funkar inte det?

2013-11-20 @ 12:00:54
URL: http://cowboydreams.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0