Hey!

Nu har vi äntligen internet igen!! Vårt modem skadades i åska för typ 10-12 dar sen. Igår fick vi äntligen hem ett nytt.

Jag red solvind igår, för Eva malmström som tränare, det gick rätt bra tycker ja, framför allt var d kul! Första lektionen på solvind å första lektionen på Sillbo Ranch!

Men tyvärr var det inte lika kul att göra iordning solvind....
Hon sparkades å strök öronen bakåt, försökte gå på en, osv,... inte kul :((
Efter ridlektionen bjöd vi eva och Mathias (som oxå var med) på lunch, som Stefan gjort ordning :)
Eva och Mathias hade sin valp på 12 (?) veckor,, med sig så Zack fick sig en riktig buskompis att leka med :)

Idag har ja skiljt hästarna i 2 olika hagar,,, åvilket jävla liv d e på ranchen nu!!! Man kan tro vi har en hingst på gårn! Shakira och Surprice behöver banta så dom går i vinterhagen medans Solvind och Elvis går i sommarhagen nr 2. Jag har inte ens börjat släppa dom på sommarhage nr 1 än, den får blomma ut ordentligt först så det inte blir för kraftigt käk till hästarna där.
Men vi får se om ja lyckas ha dom åtskilda eller om nån kommer dra från sin hage....
Det visar sig..

Denna vecka är det ju den älskade High Chaparall veckan, å ja är inte på Chappen..hmm,,, känns riktigt trist faktiskt,, men ja har fan inte tid å möjlighet att åka dit i år :(( Jag gråter en skvätt för det.

Nu ska ja dricka färdigt mitt morgonkaffe, sen ska ja ut å fixa i stallet.

hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0