Stackars alla travare!

Får sån ångest då ja letar igenom annonserna efter min nya häst,, finns så mycket travare som letar nya hem å blir hotade för avlivning.
Man skulle så gärna vilja ta hand om alla stackars travare som har 0 värde inom ridsporten, eller så fort d inte duger till trav.

Tycker så synd om dom :((

Dom kan bli helt dugliga ridhästar dom med, å dom som tex skyller på att dom inte kan "utvecklas mer i sin ridning" tror ja mer att det är så att dom ryttarna inte är tillräckligt duktiga för att kunna utbilda sina travare.

Istället skyller man på hästen.

Sen finns det tror jag, och anser jag att vissa travare inte har "rätt kropp" för att kunna ridas på, helt enkelt ingen ridkropp,, men det tycker jag man kan se då man ser hästen, så en sån väljer man ju inte om man ska ha den till ridhäst?

Hur som helst, tycker ja det är förjävligt att man hotar med avlivning i sina annonser,, man borde ta ett större ansvar för sina djur man en gång köpt/skaffat sig!!!

Hade ja kunnat hade ja velat tagit hand om alla dessa stackars avdankade travare, för , för mig, har dom precis lika stort värde som vilken hästkrake som helst!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0