Tjeena!
 
Hur ska ja sammanfatta denna dagen.... TRÖTT??!!?!
 
Ja, så kan ja nog sammanfatta den. Idag blev dagens arbete att göra klart hagen bakom stallet samt köra hundarna.
 
Hagen blev klar å hästarna fick inviga den efter att ha ätit sin frukost inne. Dom såg glada å nyfikna ut.
Nu har dom ju ridbanan å grannens hästar som grannar, så det blir nog bra det. :) Det var lite halvsvårt att göra hage nu märkte jag, efter att det har töat en del å frusit på natten var det svårt att få i plastpinnarna,, men ja fick stöda upp några med hinderstöd så länge.
 
När det töat å snön är borta helt å marken mjuk så ska den bli en aning större, dom ska få mer utav skogen att gå i.
 
Men tills dess får detta duga!
 
Invigde även stallets fikarum med att göra en kopp kaffe å sitta i soffan å fika, gick fint det med, myspysigt! ♥
 
Jag kan tyckas knäpp men allt ja gör på gården är speciellt å extra mysigt eftersom det faktiskt är min egen gård :)
Det i sig ÄR speciellt ♥
Jag får göra vad jag vill å ja behöver inte fråga någon om lov! Härlig känsla! :)
 
Efter att jag var klar i stallet med mockning å hagar å allt så selade jag på hundarna, som vart superduper glada,, dom vet exakt vad som  väntas då ja tar fram selena. Så dom vart som vanligt alldeles tossiga.
 
Men Arraz har verkligen börjat bli riktigt duktig i allt förarbete innan vi kör iväg, jag kan knäppa fast han i linorna nu å han står stilla!! Utan att snurra runt å linda in sig själv eller nån annan i linorna!
 
Riktigt skönt med lite ordning och reda.!
 
Men det gick med en sjujäklas fart i starten sen! Å eftersom det töat så var det mer eller mindre is på vägen, så ja stod på bromsen rätt mycket idag eftersom släden går så lätt på hårt underlag går det alldeles för fort å för lätt för hundarna att dra.
 
Jag får nog passa på att köra ordentligt nu, för på flera ställen har marken börjat blotta sig nu,, snart är slädtiden förbi för denna gång! :( Trist!! Måste börja leta efter en 3-4 hjulig cykel nu som hundarna kan dra.
 
Det var det, nu är jag på jobbet igen!
 
Hoppas ni alla har en skön Torsdag, och imorgon är det FREDAG IGEN!!! åH MED DEN fredagsmys!!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0