Full fart framåååt!

Som rubriken lyder...det är full fart från morgon till kväll på Sillbo Ranch.
 
Idag är det arbetsvecka igen (jag jobbar mån - fre till 15e mars) Kom precis hit till jobbet.
 
Väckarklockan ringer 06.30 (fast idag väckte 3 hundar mig kl 04.09) hur som helst,,
 
jag går upp sätter på kaffet, kissar vovvar, dricker kaffe å kl 07.00 släpper ja ut hästarna, sen går ja in å äter frukost.
Sen ut igen å mockar å fixar i stallet.
 
Sen selar ja på alla hundarna å kör dom. Vilket var underbart idag i gnistrande solsken å kritvit snö. Madde fick åka med, idag tog vi en ny sväng,, vilket verkligen sätter prov på att Arraz lärt sig höger och vänster!! Ser såå coolt ut när ja ser att han förstår!! (jääävligt stolt matte!!!) Det var dock typ en halvmeter djup snö där vi körde så det blev välldigt tungt,, men dom kämpade på väl.
 
Sen när vi är tillbaka, selar ja av hundarna, vattnar dom å sätter dom i hundgården.
 
Sen är det hästarnas tur,, idag så blev det bara Surprice som fick tränas, jag longerade henne på banan...i djupsnö och körde lite markarbete. Hon är välldigt lyhörd och uppmärksam. Var först lite nervös över longerpiskan ja höll i hand, men det gick över då ja visade att den inte var farlig genom att smeka henne med den överallt på kroppen, från huvud till bakben på båda sidor.
 
I slutet av träningspasset började hon slappna av lite å frustade å sänkte huvudet, sen stod vi och kelade en stund med sänkt huvud innan vi var klara för dagen.
 
Rolig häst, så olik Shacken. :)
 
När vi var klara med hästarna, å allt annat som hör djuren till så bestämde ja mig för att dricka lite kaffe i vårsolen på farstukvisten. 30 min paus ,, åå som ja njöt av att ÄÄÄNTLIGEN få sitta där på min trapp å mysa i vårsolen!!!
 
Hade verkligen ingen lust att åka till jobbet en sån här dag,, men jobba bör man...
Så ja hann precis duscha å byta om sen var det dags att åka till Rosersberg. klockan var 11.30 när ja åkte,, tog knappt 2 timmar att ta sig till jobbet från gården.
 
Trött men nöjd känner ja mig nu när ja sitter här,, har hunnit med det jag ville, om än med välldigt tidspressat schema.! :)

Kommentarer
Postat av: Eva Malmström

Med det tempot kommer du att gå ner fem kilo i veckan ;)

Svar: ha! ja d kan vi ju hoppas på! :D
cowboy dream

2013-02-25 @ 14:09:38
URL: http://cowboydreams.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0