Nyskodda hästar

Såg idag när ja skulle spola av fötterna på Shakira,, hon hade tappat 1 framsko, kan vara 1 anledning till att hon var så grinig igår och började bocka? Ja kratsade aldrig fötterna på henne igår å fötterna är så leriga så hon kunde mycket väl ha haft bara 3 skor på då ja red.
 
Well, är lite , eller igentligen ganska mycket bekymrad över min hovslagare, han e jättesnäll å trevlig å han skor fina fötter med ytterst lite tappsko, fast på Shakiras fötter är jag inte nöjd, han har fått dom såå långa och han verkar inte försöka få dom kortare, rundare å inte heller verkar d som om han försöker få bort det inåttående som hon har i fram.
 
Mitt X Fredrik skodde henne jättefint, dom blev jätterunda och fina och benställningen såg schysst ut, dessutom så fick han nästan bort allt inåttående, går ju inte att få bort helt men han gjorde dom sjukt bra.
 
Ja kanske borde byta hovslagare ? känns trist men kanske nödvändigt?
 
Idag fick Shakira sido kappor på skorna samt överrullning? ja vet inte varför, hon har inte behövt det förr? Men ja kan ioförsig tänka mig att d kanske behövs nu då han skor henne så lång?
 
 
här e hon nyskodd för idag, lite dålig bild, skulle tagit en från sidan, hur som helst blev dom ganska runda idag, faktiskt bättre än hur dom brukar se ut, men fortf inte bra, enligt mig.
 
 
Sen så ska ja absolut ta ut "nålmannen" som ska få titta igenom Shacken, nåt ÄR fel, inte så att hon direkt haltar men NÅGOT är inte bra? Jag tror, rygg eller någonstans i bak?
När hovslagarn löft bakfötterna på henne idag, vart hon skit sur och bet i luften och såg riktigt sur ut. Det brukar hon INTE göra. :(
 
Det måste kollas upp!
 
 
Elvis fick oxå nya skor på :)
 
Nu ska ja å min tumma vila, den diggade inte att kratsa hovar och mocka skit :(
 
Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0