Im back home again..

Hejsan!
Kom hem vid 2 tiden i natt... resan blev en total flopp, och det hemliga uppdraget blev inte av :(
Shit hapends..
 
well, ja åkte iaf å hälsade på Ammie på kvällskvisten innan ja körde hem igen genom mörkret.
Ammie bor i Jädraås, så vi åkte dit och fikade och pratade hundspann och hälsade på alla hennes otroligt fina hundar, hon har 10 st hundar.
 
Jack, heter Arraz pappa, ååh han är så grymt jäkla vacker, han är 10 år nu. Försökte få bilder på dom i mörkret, men min kameratelefon har ingen blixt så det blev inga bra bilder, men ni ska få se dom iaf, kanske urskiljer ni nån hund där i mörkret??
haha :)
 
Ammie pratade om att Jack snart ska pensioneras från hundspannslivet, och undrade kanske om jag var intresserad av att ta honom. Han är ledarhund i spannet, så han skulle bli en perfekt hund till mitt lilla spann då han kan lära Arraz exakt hur det går till.
Han kan ju alla manövrar.
 
Ja får se, måste tänka igenom det, har ju tänkt skaffa en hund till igen då ja hittat nånstans att bo, men hade ju mer tänkt skaffa en till valp. Fast å andra sidan kan det vara nyttigt att ha en vuxen hund som kan det vi sysslar med, han skulle kunna vara en bra läromästare till både mig och Arraz.
En Alaskan husky kan ju leva upp till 18 år, och Jack är av bra skick än, så han har säkert ett par år kvar som slädhund.
 
här kommer bilder
 
 
Den sista bilden här är på Jack, han är otroligt grov och vacker, ska åka dit i vinter igen med Arraz och låta Arraz springa i deras hundspann, ska bli såå kul att få se han i riktigt spann, då ska jag oxå ta ett ordentligt foto på Jack.
 
Arraz fick hälsa på hundarna på håll igår och ja, jag tror han kände igen sig! Vi var ju där för ett år sen och hälsade på.
 
 
och den här gråa lilla söta 1årstjejen blev ja oxå kär i, otroligt söt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0