Stjärnhimmel

Först spår man att det kommer bli en mild vinter i år igen, nu plötsligt ska det bli raka motsatsen, det ska bli en riktig VARGAVINTER. Hur kan man spå SÅÅ fel? Ja menar det e ju 100% fel?!
 
Skumt,, oxå skumt hur alla dessa som spår väder kan spå såå olika oxå? Har dom inte samma universum att spå i eller? :P
 
Jag håller för övrigt på att komma in i vinterdeprition tror jag.
Känner mig stressad å ledsen mer eller mindre, hela tiden nu.
Jag brukar kunna bli sånn under dom mörka vintermånaderna.
har bara lust att fly undan nånstans, långt bort från andra människor.
Jag känner mig osocial.
 
Just nu längtar ja verkligen tillbaka till den ensamheten som ja upplevde då jag bodde ensam i skogen utanför Skärblacka, då jag endast hade hundarna och hästarna att prata med.
 
Vet att jag måste rycka upp mig, annars skrämmer ja väll iväg visa människor.
Men ja har inte ork till det just nu.
Jag vill gömma mig under en gran istället.
 
Att jag tog upp Jack å alla känslor kring honom igår tog hårt på mig,
känner mig fortfarande sorgsen idag med.
 
Jag skulle bara vilja släppa ut alla känslor å skrika å gråta tills det tar slut.
Men finns liksom aldrig möjlighet att göra det, ja e aldrig ensam längre.
Alltid är det nån runt mig.
 
Ja får täppa för, stänga igen, istället.
 

Kommentarer
Postat av: Stefan

Hjärtat !!

Du skrämmer inte iväg mig ( om det nu va mig du menade ? )
Jag vill att du skall känna att du skall kunna vara dig själv med mig. Och jag vill att du skall våga gråta och tillåta dig att känna det du känner oavsett om jag sitter, står eller ligger bredvid dig..
Jag tror inte på att stänga av, oavsett vad det är vi känner, det kommer bara att ta längre tid för oss att läka. Och vi kommer att kväva oss själva i det sorgsna.
Tror mer på att vi måste tillåta oss att känna det vi känner även om det gör förbannat ont och vi blir ledsna för en stund. Men jag vet även att, så fort vi pratat så infinner det sig ett sorts lugn och förståelse.
Och om vi inte kan visa/berätta för varandra vad vi känner ?! hur kommer då vårat liv att se ut ? Jo, Jag/Vi ? Kommer att gå runt och gissa oss till vad som eventuellt kan vara fel :-(
Missuppfattningar och vad det kan leda till vet vi ju redan,,,
Jag önskar att du kan känna att jag kommer att finnas där för dig om du känner att du orkar och vill prata.
Jag varken kan eller vill tvinga dig att prata om vad det nu må vara som gjort/gör dig ledsen just nu/då.

Jag älskar dig Hjärtat !! Och du har redan din plats i mitt hjärta <3.

Din S

2012-11-29 @ 10:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0