Sår, ATG, Tvätta, plåstra dona och fixa.....

Vilken dag! Halv 6 i morse var jag i stallet igen, såg om Shakira och fortsatte ringa efter vetrinärer.



till sist, när telefontiderna börjat öppna så fick jag tag på en distriktläkare, hon lovade komma om nån timme,, jag väntade och väntade, sen Kom Fredrik till stallet, och han erbjöd sig istället att skjussa mig och Shakira till Atg kliniken, nu var kl nästan halv 11 och ingen vetrinär hade dykt upp än, så vi lastade Shakira och drog iväg.



På lillhästen i Stav var dom inte dom snabbaste människorna heller, vi blev kvar där ca 2 timmar, och det konstaterades att såret var för djupt för att sys, det var för riskabelt för infektions risken, så dom sköljde ur det och plåstrade om lite...



Shakira ska nu gå på antibiotika i 7 dagar, hon får inte ridas på minst 1 månad. Så denna sommar med alla träningar osv kan jag nog glömma.... Men det värsta är, är att hon kanske inte kan betäckas pga att juvret skadats.
Men men, nu får vi bara hoppas på att det 7-8 cm djupa och 10 cm långa såret läker som det ska.

Jag vill säga ; tack snälla snälla Fredrik för al din hjälp idag!! Du är GULD VÄRD!!!

När vi kom tilbaka hem igen, mockade jag rent i boxen och halmade den, sen drog jag hem och åt, och vilade en halvtimma, ja va totalt knäckt efter ingen sömn och ingen mat. Sen drog jag iväg till apoteket och hämtade Shakiras medecin,,,2000 kr billig medecin.... yippi..... Sen åkte jag till stallet och medicinerade, tvättade och plåstrade om Shacken



Sen tog jag mig en kaffe och bara satt en halvtimma, det var skönt att få vila lite.

Till sist nattade jag alla tottisarna och for hem.





Vilken dag! Nu ska jag sova , för imorgon är det TÄVLING, ja ska låna Elvis och tävla han i pleasure imorgon, ska bli kul, sist vi tävlade ihop elvis och jag i pleasure, var han 3 år :)

God natt allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0