Snälla tomten...

Man mår väll som man förtjänar..

Efter jobbet ska jag iaf,  trots starkt illamående och hulkningar bege mig till stallet, syrran å jag ska ju träna ikväll,, får se hur det går, kanske inte behöver ge gärnet, men lite lassokast m.m. ska ja försöka orka mig på. Jag har varit dålig på lasso träningar,, var nog ett par veckor sen sist ja svängde mitt lasso ! :O Not good!
Ibland önskar man verkligen att man hade ett "vanligt" jobb med "vanliga" arbetstider. 8-9 timmars arbetsdag, dagtid, det hade varit smutt det! Då hinner/orkar man liiite mera än vad jag hinner och orkar idag.
Idag har varit lite av en skit dag, jag har mått pyton hela dagen, och flera snubbar ja mött idag har varit mer enerverande och förvirrade än vad jag själv är! ;O
Vissa tror tex att "om jag kollar på den här *låsta* dörren, så öppnar den sig säkert som en svängdörr" I mean what??!! Sen när hade vi svängdörrar här p¨å jobbet, ALLT är ju för fan bommat.
Sen kollar dom på mig med det största frågetecknet ever,, och undrar vad jag gör... Jag sa: TRYCK PÅ KNAPPEN!! *suck*
Well, hur som helst , så har jag nog gjort nåt rätt och sett någorlunda snäll ut, för plötsligt kommer det en karl med hembakta bullar och rykande hett kaffe till mig :) Det behövde jag idag, lite ompyssling , som den ensamma vakt jag är här ;)

Skulle helst vilja ha en "time out of my life" just nu. Allt känns lite som hittan och dittan, finns ingen struktur och rutiner, och allt är så mycket "sådär" , "kanske" , "vet ej",, det tycker ja e lite jobbigt.

Så snälla tomten: jag önskar mig ett nytt okomplicerat liv i förtids julklapp, TACK.!

pss...tomten, ja lovar att inte komplicera det okomlicerade livet, med tex 1000 flyttar/år ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0