Mys i stallet

Precis kommit hem från stallet & jobbet. Det var riktigt mysigt i stallet idag, för det första så var det ju ljust när ja kom till stallet (tack vare sommartiden) underbart! För det andra kom ju syster med familj och dessutom med en matlåda till mig :) så gulligt!!
Sen för det tredje var vi flera i stallet och vi red alla på banan, Jag är annars så van att alltid få vara själv i stallet, men idag var vi många!
Jag introducerade Lina och Elvis med lassot, vi började med att jag gav lina lassot när hon satt på ryggen (elvis har varit lite rädd för saker som man "tar emot" men det gick jättebra efter ett par gånger, sen så fick Lina klappa han med lassot, svinga lite m.m. det gick bra!! Elvis e så duktig, sen så kastade vi lite från marken och ja försökte även fånga systers fötter när hon fick spela ko :) men ja satte den inte den här gången heller! måste träna mer på det kastet!!
I slutet tvingade jag oxxå upp Linas karl Johnny upp i sadeln, så fick han prova på att rida lite. :)
Kul med mycket folk ibland! speciellt när man tycker om alla så mycket.
Härliga människor på Herrhagen!!
Nu ska jag sova!! Good night everyone!!

 Jag tränar på kast.

 Här vänjer lina, Elvis för lassot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0