Indian Hackamore

Jahapp, då var jag väll snart på upploppet då, det har varit en lååång dag, men ja har iaf haft lite o göra idag och några att snacka med ibland.
Efter jobbet blir d som vanligt stallet....I KOLSVARTA MÖRKRET.. missade ju den öppna träningen idag på Stadsbega, så typiskt! Försökte byta bort den här dagen men det gick inte :((
Så det blir för mig och Shacken att rida på ridbanan ikväll. Tror jag ska köra lite horsemanship först och sen rida, en upprepning av det jag gjorde igår på marken.
Jag funderar på att köpa ett sådant där "Indian hackamore" vet inte om det är bra grejer och när man bör använda ett sånt. men d känns som en sån där slapp grej man kan ha när man rider ut eller nåt, ja vet inte, jag har ju redan en bozal som jag brukar försöka använda ibland så Shacken slipper ha bett i munnen jämt.
Är kul att kunna variera lite. Gå in här och titta lite vett ja. 

http://www.lambshop.n.nu/golpefall-gard-saljer

Jag ville dock ha en hackamore HELT i rep så ja frågade om hon inte kunde göra en , typ repgrimma med själva hackamoret på, tycker det verkar lite snyggare än att blanda ett läderträns med rep.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0