Dagen efter..

Igår kväll vid 22 var vi äntligen klara med flyttandet. Dodgen var fulllastad till max och tog mig heeeela vägen hem utan problem. Sååå duktig va han! Nu är det morgon och jag och mamma sitter i sängen och dricker kaffe. Känns lite konstigt att ja inte ska "hem" för nu bor ja ju här...
Jag känner det som om en sten har lättat från hjärtat nu när Helene är borta och flyttandet är klart.
Igår var en hemsk dag att föra Helene in i döden, men jag ångrar inte en sekund att jag var med hela vägen ända in i slutet, kändes så bra och rätt. Det hela gick välldigt lugnt och fort, men det var jobbigt att se allt blod osv...
Jag åkte dit ett par timmar innan hon skulle avlivas, så då passade vi på att ta en sista promenad ihop, och så matade jag henne med stora saftiga äpplen. Vart en välldigt bra sista timmar för oss.
Jag älskar dig, min lilla häst, kommer aldrig glömma våra 21 år tillsammans.

R.I.P.

 Nu får Helene äntligen vila.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0