Shakira

dags att piffa upp sig, sen ska ja dra iväg till stallet och till den nya stallplatsen å kolla in den, hovslagarn ska komma idag oxå. Fullt upp. Lite läskigt med ny hovslagare efter Shakiras resa me taskiga hovar som hon hade när hon kom. Jag har inte förlitat mig på någon annan en Fredrik Wardhoff, då han faktiskt fixade hennes hovar på en förvånatsvärd  snabb  tid och dessutom i och med det gjorde henne frisk från hältan hon hade pga sina hovar.

Så nu e d första gången någon annan ska få ta sig an hennes hovar, men han ska vara bra har jag hört.

Ska visa 4 bilder här på hur Shackens hovar såg ut när hon kom.

 här kan man tydligt se hur LÅÅÅNGA framfötter hon hade, alla fötterna var inte bara långa utan dom hade djupa sprickor både lodrätt och vågrätt, ena bakhoven var såå sne, det handlade om flera cm, hon såg för djävlig ut!! :(( Men mitt x som är hovslagare fixade dom över förväntan bra, trodde jag fått en halt häst för resten av livet men hon blev frisk! :) min lilla älskling, å eftersom det var kärlek vid första ögonkastet, (vilket inte är speciellt lämpligt när man ska köpa ridhäst) så tog jag henne hem trots hur hon såg ut på fossingarna, och jag var beredd att ha henne som ett avelssto istället, men vi hade turen, Shacken o jag , och hennes hovar kunde räddas! Fast det tog många många månader innan ja kunde börja rida ordentligt, å nu har vi tom hunnit med koträningar och även tävlat våra 2 första tävlingar varav vi tog hem både en 1a plats och en 2a plats :)


 Så här fina blev Shakiras fötter efter första verkningen av Fredrik, fast innan fredrik kom hade jag en annan hovslagare som sa att hon nog kunde fixa till hovarna men att det skulle ta drygt 2 år.... MEN så var visst inte fallet :)

Nu måste ja fixa i ordning mig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0