Shakira nyskodd

Idag åkte jag till stallet, var där i 5 timmar, jag pysslade om Shakira ordentligt idag, hon fick luncha inne medans jag pysslade om henne, så hon kunde äta i lugn och ro. Det såg ut som om hon uppskattade det, sen så kom hovslagarn, Gunnar Söderström, han gjorde hennes fötter riktigt tjusiga, ja e supernöjd!
Jag drog iväg en stund för att titta på stallplatsen och blev nöjd med den med, mycket trevliga människor och trevligt ställe, kan tom rida till Stadsberga! Så d e ju kanon!
Efter titten där, åkte ja tillbaka till Shacken och mockade och gjorde iordning allt för kvällen åt Elvis och Shakira.
Sen sadlade jag på och red i ridhuset, fick ridhuset för oss själva så det var skönt, Shakira o jag lyckades göra 2 schyssta stop från galopp, ena gången satt jag och pratade i telefon, så då gjorde vi stoppet utan woah ljudet, bara me sätet, å fan va bra d gick! Andra stoppet vi lyckades bra med , ökade jag farten på ena långsidan och gjorde stoppet därpå, gick döö bra!! Dom andra stoppen kändes lite vingliga så dom blev ja inte nöjd med.

Hur som helst, var det en trevlig dag med mitt hjärta Shakira!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0