WRAS & SvRF funderingar..

Sitter och läser igenom en massa pdf filer om WRAS ev sammanslutning med Svenska ridsportsförbundet.
Mycket att läsa och känns ibland lite som grekiska för mig.
 
Jag har aldrig varit speciellt delaktig i klubbar och föreningar, tycker mig inte förstå sånt och anser mig själv lite för okunnig inom området.
 
Det enda jag vet är typ att jag är med i en klubb, för närvarande TWRS, åh att den som många andra distriktklubbar är anslutna till WRAS, som är en organisation?? :)
 
Hur som helst, ja har funderat flera gånger på att ja kanske skulle vilja vara mer delaktig i den klubb man är medlem i, men på vilket vis?
 
Nu när jag har läst lite om det hära ev sammanslagningen så har ja förstått det som att det finns för lite aktivt folk i WRAS å klubbarna. Att det t.o.m. håller på att självdö?!
DET vill man ju INTE att det ska göra! Jag tycker det är fantastiskt att vi i westernvärlden har en egen organisation med våra egna regler gällande vår filosofi om westernridningen.
 
Om jag fattat det hela rätt är tex ett exempel på ny regel vid ev sammanslagning med ridsportsförbundet att man MÅSTE ha hjälm på sig?!!
Alltså , ja har inget emot hjälmen å dess funktion, men för mig är westernridningen en helhet, där utrustningen är HELIG för mig, jag rider ALLTID i hatt, för att jag tycker det HÖR ihop med det jag pysslar om och för att jag för övrigt ÄÄÄLSKAR hattar och även samlar på dom (tror jag har ungefär 18 hattar hemma nu)
 
Men hur som helst, hjälmtvånget är väll inte hela världen kanske, men tänk om det kommer mer sånna där klassiska regler som finns inom dressyr å hoppsports världen?! Regler som kanske inte alls hör ihop med vår filosofi om westernridningen å våra hästar?!
 
 
 
Nej, om man får rösta så röstar jag HÖGLJUTT NEJ till en ev sammanslagning. Åh istället ska jag försöka, å som jag i så fall hoppas många andra gör oxå, att själva försöka bli mer aktiva å hjälpa våra klubbar och WRAS till en strålande blomstrande framtid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0