Tankar

Har legat vaken å tänkt inatt, på allt möjligt.
 
 
Så ja önskar att allt inte va så himla krångligt hela tiden, alla dessa val man måste göra i livet osv.
Önskar det fanns ett facit för vad som är rätt och fel val.
tänk vad mycket lättare allt skulle vara då, så man slapp hoppas på att man gör rätt val. Slapp tänka.
Man lever ju bara en gång, å då vill man ju helst slippa göra fel val så att man nåste ångra sig efterråt. Man vill helst slippa välja, men man kan ju inte heller avstå ifrån att välja, för tänk vad mycket man skulle gå miste om då, om man inte våga välja och ta steget?
 
Ingen har sagt att livet är enkelt. För det är det verkligen inte heller. Men många gånger försvårar vi nog det mer än nödvändigt. Ibland borde man tänka mindre och våga hoppa längre.
 

Kommentarer
Postat av: Danne

Ja du Sara, dessa tankar har jag oxå haft... Jag lever nu mer att jag väljer inte, jag låter mitt liv bara "följa" med... Svårt att förklara, men det är lite som att "det som sker, det sker...". Och när jag gör så här så faller lixom allt på plats....

//Danne

Svar: ja önskar att jag inte var så omständig... för ja tror jag är det? Jag vill så mycket hela tiden och vill helst att allt händer just nu. det är konstigt, för jag är ganska impulsiv och gör många gånger saker först, och tänker efter sen, men samtidigt kan ja tänka så att det knakar, och vela i det oändliga. Undrar hur det skulle bli om man bara följer med, så som du gör?
cowboy dream

2012-08-09 @ 09:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0