Shakiras & min Tävlingsdag

På plats på Herrhagen kl 06.30. Fodra häst, packa och fixa iordning för att rida till Stadsberga och tävling.
 
 
Nyss ankommen på Stadsberga, tog 45 minuter att rida dit. (nedre bilden)
 
 
Här har vi fått nummerskylten , snart dags för uppvärmning..
 
 
Uppvärmning..
 
 
Å så var det dags för första grenen, Ranch Trail.
 
 
Jag är jäkligt nöjd med Ranchtrailen trots min nervositet. Dommaren Stina Gatel kunde se hur jag darra när ja skulle igenom grinden (hela grinden darrade) hihi, men vi kom igenom efter lite om och men, utan att släppa grinden :)  Sen så satte vi 10 minuspoäng sammanlagt för att jag klappade om min lilla häst under tävlingen (det fick man absolut inte göra! ) thiihiii, tänkte man ju inte på :P  Såå, om ja inte gjort det hade jag slutat på 70 poäng. Men nu blev det 60 poäng istället :) Men hur som helst är ja skitnöjd. :D Dommarens kommentar var att det såg bra ut Ranchmässigt :) Bättre kommentar kunde ja inte fått!! :D
 
Sen var det Rast paus och träff med Elvis som kom.
 
 
Sen var det dags för Western Horsemanchip, ja har inga direkta kommentarer därifrån, ja bara red utan å tänka, tyckte själv vi va sämst, men vi kom faktiskt på delad 2a!! :O Kunde ja ju aldrig trott!
 
 
här stod vi å vänta på vår tur i horsemanchip, har tyvärr inga foton när ja red den.
 
 
2 rosetter fick vi ialla fall med oss hem för 2 godkända och genomförda tävlingar.
 
Ja e nöjd å min häst är super, nu ska ja bara försöka bli kvitt min hysteriska nervositet! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0