Lilla huset på prärien

Är ledsen, men blev lite gladare då ja satte mig å tittade på gårdar i skåne, älskar att kolla på gårdar å drömma mig bort hur det skulle va att själv få äga en, en vacker dag.
 
Min drömgård skulle se ut såhär:
 
min lilla gård skulle ligga i skåne, den skulle vara placerad vid en ände av Revinge Hed. Med milslånga öppna fält med naturen utanför tröskeln. Den skulle ligga lite enskilt till. Huset skall vara gammalt/eller byggd i cowboysarstil. Den skulle högst vara på 60 kvm. Och den skulle innehålla 1 vedspis. Jag älskar vedspisar.
Sen skulle ja ha ett litet stall / lösdrift, 2-4 boxar kanske, stall/lösdrift och hus skulle kunna få sitta ihop, men ej nödvändigt.
Sen så skulle ja ha 1 rundcorall, ev en liten ridbana oxå, men d e inte nödvändigt. Rundcorallen vill ja däremot ha, för där skulle ja sen rida in Shakiras fölungar när dom sen blivit 3 åringar.
Tomten ska vara inhängnad med ett ordentligt staket så Arraz kunde skrota omkring där som en riktig gårdshund , och så att alla vilda djuren i naturen kan få va ifred från min varg ;P
Jag skulle ha en hundlucka in i huset så han kunde gå ut och in som han vill.
Marken till gården ska inte va enorm, bara så att det räcker till en ordentlig vinterhage och bete för max 4 hästar, kanske max 10 hk. (beroende på hästantal)
Där skulle ja sen få min frid, min ensmhet som ja trivs med, bara jag och mina älskade djur.
 
Det skulle vara mitt alldeles egna lilla hus på prärien.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0