Idag har varit en BRA dag!

Idag har det varit en välldigt bra dag, mycket intressant, mycket mysig och jag har känt mig så glad och lycklig över mina djur, och min Dodge och min nya transport som gör det möjligt för mig och Shakira att röra oss mera på olika platser.
 
Har fått reda på mycket intressanta saker idag.
 
Dodgens temperatur gick upp i höjden när ja hade släpet på draget, men utan att koka, ja va orolig först att det skulle vara en ny kylare som behövdes (2500kr) Men det ja istället behöver köpa är en termostat, för typ en hundring på Hansen & Raceing. Helt överenskommet enligt mig! :) Passade oxå på att beställa en besiktningstid till den, så på Torsdag kommer den riktiga dommen.... :)
 
Sen så fick jag oxå reda på att Eva Malmström ställer upp som sällskap till mig och Shakira nästa vecka då vi ska cowboysa inne i Stockholms city. Jag vill miljöträna henne lite och se hur hon reagerar mitt inne i storstan. Dessutom har ja alltid velat pröva på att cowboysa i stan ! :D Så på Onsdag packar ja kusen och kör till Stockholmia. Vi går av stapeln vid häståkeriet på Gärdet.
 
En annan ytterst rolig sak idag är att jag fått svar från texas service lab. Det är fullt möjligt att ta ett DNA test på Shakira för att se vilken ras hon faktiskt är!! Så imorgon ska jag dra 30-50 hårstrån från man eller svans med rötter och sedan skicka in till Laboretoriet i Texas!
Såå jäkla spännande och en så billig och enkelt sett! för 25 dollar kan ja få svar om vem min lilla häst igentligen är. Mustang eller inte, återstår att se.... :D
 
 
Sen idag så tog Arraz och jag en lång cykeltur/körträning med Mamsen och Ullis som sällskap, Arraz var duktig men det märktes att hans kondition sjunkit mycket, han va helt slut efter cyckelturen, sötisen!
 
 
På eftermiddagen gjorde vi ett ryck till, då packade ja in honom i Dodgen och drog iväg till Shacken för en ridtur. Ja blir så himla glad nu när ja kan ha med Arraz utom några som helst problem på ridturen. Och det är helt Shakiras förtjänst, hon har uppfostrat honom och lärt han sin plats! Arraz följer Shakira som ett ljus!! Idag provade jag tom att galoppera med Arraz i koppel, gick hur fint som helst!! Både häst och hund var helcoola och Arraz skötte sig så grymt bra, ja blir förvånad faktiskt!! Det var inte länge sen han blev alldeles tossig speciellt då man skulle öka takten, tex trava, då brukade han bli så uppspelt och vill naffsa på shakira och hoppa å studsa och helst kuta det fortaste han kan!! Haha! Det är som en helomvändning!!
Jag är såå nöjd med min häst och min hund. Jag älskar dom över allt annat!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0