Synden straffar sig själv..

Minns ni att jag hittat en Dodge Dakota pickis, och att den skulle levereras till  mig i fredags??
Den kom aldrig.. varken i fredags, lördags el söndags...
På fredag efm ringde jag säljaren för bilen och undrade vart han var, då hade tydligen bränslepumpen pajat på den, men han skulle fixa den och komma till mig på lördagen ist..
Kl 14.00 på lördag ringde jag återigen och undrade vart han var.. då sa han bara att Dodgen var klar nu och han skulle åka med den upp till mig på söndag morgon, han skulle starta kl 05.00 och vara hemma hos mig kl 10.00.
Strax innan 10 hör han av sig och frågar efter min adress så han kunde knappa in på gps. Å tiden gick...han skulle stanna och äta, ursäktade förseningen, sen blev kollegan magsjuk och dom var tvungna att stanna ofta och skita..han ursäktde förseningen...kl gick och i flera timmar var dom tydligen i "utsidan av Jönköping" hmmm..... Sen när kl var vid 13.00 smsade jag och undrade var dom höll hus, mamma och jag satt vid det laget i Mjölby och väntade, men vi fick inge svar, och ingen svarade när jag ringde. Plötsligt var det bara heelt tyst från deras håll..och det kom aldrig nån Dodge och ingen hörde av sig. På väg hem sen igen hörde vi att det vart en seriekrock på e4an i skåne...vi sa till varann "tänk om dom var med i den?????
Hur som helst ingen hörde av sig dom följande dagarna, men idag var ja så nyfiken att jag inte kunde hålla mig så jag smsade han,, fick inge svar ifrån han men från ett annat nr . " Tommy är på sjukhus, han var med om en krock isöndags" Jag frågade om det var seriekrocken i skåne .. "ja"
Så där fick han att han dummat sig och ljugit 1000 lögner under 1 helg! "SYNDEN STRAFFAR SIG SJÄLV"

hur som helst fick ja sen reda på av samma person som svarat på mitt sms att Tommy hade kört följebilen, alltså inte Dodgen... Så dodgen var fortfarande hel!!  :D Så om ja fortf var intr av den skulle han försöka lösa det så jag får köpa den trots ALLT..!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0