Träningen med Shacken

Jag har så dåligt samvete och känner mig stressad över att jag inte hunnit med och rida Shakira ordentligt. Hon har blivit riktigt rund och go nu...

Inte bra! Men om jag får skylla på något så är det :

1) Mitt minst sagt RÖRIGA liv

Med arbeten som tar ALL tid och ork, och sorgen efter Jack, har liksom ingen lust med någonting efter att jag tog bort han. Och ekonomin är inte den bästa efter bilhaverier, dåliga affärer osv.

Jag önskar bara få en stabilitet i allt igen. Ett fast jobb med fast schema, därmed fast inkomst.

3 viktiga grundstenar som behövs för att resten skall funka.

Och som jag lärt mig av EVA MALMQVIST min westerntränare.

"Rid aldrig om du inte är på rätt humör och du vet vad du skall träna på"

"då kan du lika gärna låta bli"

Nåt sånt var det hon sa.. och det stämmer verkligen jättebra!
Jag märker direkt när jag har "fel energi" (och det gör Shakira oxå..)
Och vilken skillnad det blir när jag har rätt energi och ett mål för min träning den dagen.

Så eftersom jag inte mått eller MÅR så bra psykiskt just nu har jag valt att inte rida så
mycket och om jag rider avancerar jag inte. Har mest konditionsridit, ridit ut i skogen eller gjort några lätta övningar på banan.

Men jag vill gärna komma igång ordentligt igen, men måste få lite ordning och reda i allt igen.

Och jag måste ha en tränare som får på mig på spåret igen. Lättare att rida om man tex får en uppgift på vad som behöver tränas på eller hur jag ska träna.

Så i JULKLAPP önskar jag mig ett lugnt och stabilt år 2013!!

Här tränar vi RANCH TRAIL på kvällskvisten

Och här tränar vi Roping


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0